کمک های اولیه در ضربه سر گرداوری شد

کمک های اولیه در ضربه سر

 

ضربه خوردن به سر می تواند با عواقب مختلفی همراه باشد. پس از هربار ضربه سر در صورت عدم رعایت یک سری از اصول اولیه این ضربه می تواند تبدیل به  مرگ شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین نکات آشنا کنیم. نکاتی که به عنوان کمک های اولیه پس از ضربه به سر مورد استفاده قرار گرفته و از شدت آسیب نیز جلوگیری می شود.

از بین تمامی ضربات به سر تنها درصد کمی از آنها با شدت زیادی همراه هستند. اغلب موارد ضربه هایی که به سر وارد می شوند در درجه خفیف بوده و مشکلی ایجاد نمی کنند. معمولا در کودکان ضربه بیشتر به دلیل سقوط بر روی زمین و در افراد بزرگتر بیشتر به علت تصادفات رخ می دهد. ضربه به سر می تواند با شدتی رخ دهد که حتی استخوان جمجمه را شکسته و موجب آسیب به مغز شود. این نوع از ضربات می توانند بر روی سیستم عصبی و مرکزی نیز تأثیرگذار باشند.

در ابتدا آگاهی از علائم ضربه به سر می تواند به شما کمک زیادی کند. معمولا برخی از نشانه ها در همان لحظه و برخی دیگر نیز در چند ساعت بعد خود را نشان می دهند. داشتن حالتی از تهوع ، گیج شدن ، عدم تعادل ، مشکل در درک ، تغییردر توانایی نگهداری اطلاعات ، حساس شدن به نور ، داشتن حالتی از خواب از مهم ترین این علائم می باشند.

پس از ضربه به سر بهتر است تا از مواد الکلی استفاده نکنید. یکی از کارهایی که می تواند شرایط شما را بدتر کند استفاده از مسکن ها به صورت خودسرانه خواهد بود. برای داشتن آرامش هیچ گاه از های خواب آور مصرف نکنید زیرا این نوع از داروها می توانند علائم را در شما از بین برده و در تشخیص اختلال ایجاد نمایند. استراحت کردن در زمانی که شما احساس درد شدیدی دارید می تواند چاره ای برای بهبود باشد. از کارهای روزانه همانند رفتن به محل کار و انجام کارهای فکری و خسته کننده بپرهیزید. اگر ضربه به سر در کودک شما رخ داده او را از رفتن به مدرسه منع کنید تا با بررسی بیشتر از سلامت او اطمینان حاصل نمایید.


پزشک من ضربه ,تواند ,اولیه ,علائم ,استفاده ,داشتن حالتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مقاله نویسی فروشگاه Gign ساخت بج سینه، تندیس، مدال و شیلد | نشانه ساز محرم 94 محرم 1394 دانلود مداحی محرم 94 کریمی بهترین سایت پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ياسهاي عاشق فروش و نصب انواع باسكول و سيستم هاي توزين دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم